Kapitel 28 - I glad you came

'' Han var för guds skull otrogen Regina? du måste vara åminstonde lite svårförlåten, han kommer tro att han göra om detta om och om igen om du förlåter honom såhär lätt '' står Rachel och skriker hängades vid matbordet när vi äter frukost, munnen fullproppad med flingor säger jag '' Men jag saknar honom, tänker inte lida mer för att vara svårförlåten, det kommer inte bli som förut, jag har ju till exempel tappat förtroendet för honom helt, kommer blir skit sur om han sticker på någon jävla fest utan mig '' jag fortsätter tugga ur munnen medans jag lyssnar på Rachel '' Alltså jag älskar Justin, han är som en broder för mig, men skulle Ryan göra något liknande mot mig skulle inte du vara lite svår förlåten mot han då? jag menar, han måste ju börja lära sig av sina misstag för fan! '' Mamma kommer inklampandes och ber Rachel ändra språk, vilket varken jag eller Rachel brydde oss om, Jag åt upp frukosten och åkte ner på stan för att träffa Melinda, hon hade varit borta hela veckan, trots att vi inte hade blivit så nära vänner fick jag lov att berätta storyn som hänt, '' Jag kan inte begripa hur du kan ta tillbaka honom så snabbt, bara för att han är Justin Bieber måste han ändå få veta vad rättvisa innebär '' Jag tänkte på hur lika Rachel och Melinda va i denna jobbiga situation, var jag var lätt förlåten mot honom? ska jag efter allt kyssande be honom dra eller, '' Alltså Regina, gör såhär, va som vanligt, bara det att när han ska gå någonstans, alltså överdriv lite och ta upp det som hänt, sen när han får nog av allt otrohetsnack, då kan du bara ge han en chans och börja om, retas lite, det brukar få killar att inse '' Säger Melinda lite tyst inne på klädbutiken, '' Det var den osmartaste idén jag någonsin hört, alltså jag vet inte ens om jag vill göra något, jag vill bara glömma det förflutna och se framåt '' säger jag och tar en svart blus och kollar in priset, '' Jaja! du gör som du själv tycker är bäst, jag vet inte hur det är att vara tillsammans med bieber'' Jag fejk skratta och gick till kassan för att köpa den svarta blusen, vi gick till starbucks och bytte äntligen samtalsämne, '' Så, jag har träffat en kille, han heter Liam '' säger hon och suger upp en klunk och ler kraftigt emot mig, '' Jasså, hur träffades ni då? vart bor han för det första eftersom du var hos din moster hela veckan ? '' hon skratta '' Okej, skratta på men det är min kusins kompis, han bor bara 3 mil härifrån, ingen big deal Regina '' jag började skratta, '' vadå har ni gjort något? och hur gammal är han ? '' men en generad blick säger hon tyslåtet '' han är 24 och han kysste mig när jag skulle åka hem, helt random, vi har haft en vecka på oss och vi har flirtat och så, och när jag ska åka hem så bara fick han för sig att kyssa mig '' Efter vårat killsnack stack Melinda hem, jag går emot bussen, och får ett sms av Justin, *Hey! kan jag hämta dig, vi drar och käkar någonstans ? * jag vart tveksam, men tänkte på att jag ändå inte hade käkat, så jag bad han hämta upp mig vid rondellen vid gallerian, han hade snyggat upp sig lite grann, Vi fick fram ett varsitt hej sen var det inge mer, jag fnittra för mig själv, jag var så kär i honom att jag inte visste varför jag inte bara slänger mig på honom. Han stannade utan en av dom finaste resturangerna i stan, även våran favorit utan att säga något gick vi bara in, han vägrade prata, tills vi satt oss ner och hade beställt våra rätter då började han. '' Så, ännu en gång min älskade, så ber jag om ursäkt för vilken idiotisk pojkvän jag varit, du har all rätt att var sur på mig, men jag klarar inte av dom långa mellanrummen då vi inte ses, jag kan inte vara utan dig en sekund, jag blir helt till mig '' Jag tog en tugga av den enormt goda maten och suckade över Justins åsikt, '' Alltså jag tycker vi bara glömmer det förflutna från och med nu, och ser framåt, inga negativa tankar, inget har hänt, du och jag sitter här äter en bit god mat, och pratar, okej? '' Justin skratta och tog min gurka, vilket var den enda grönsaken jag tyckte om, jag kollade surt på honom och tog hans gurka, vi båda skrattade och jag kunde känna att efter allt som hänt, alla tankar om att vi var nära på att göra slut dom tankarna har fått mig blivit mer kär i honom, Inget förhållande är perfekt utan lite tjafs, Vi gick på bio senare på kvällen typ den sista som gick för att fansen ej skulle reagera och attakera oss, det var 2 tjejer som börjar snacka med oss under filmen då Justin sa '' Jag älskar er och uppskattar verkligen de ni säger, men vi kollar på filmen nu '' Smart av honom, att säga de gulliga först och det mindre gulliga i slutet av meningen, för det får fansen att inte reagera. Passande till den romantiskaste scenen i filmen kysser han mig och säger att han älskar mig, när en sex scen närmar sig, kollar han emot mig och flirtar jag gör spy ljud på skämt vilket får alla andra i biosalongen att kolla på mig, Justin börjar skratta, vilket dom två tjejer nedanför oss också gör. Jag tar upp min mobil trots man inte får under filmen och ser ett sms ifrån min mamma som skrivit * Jag vet att du är med Justin, ni får komma hem, han är alltid välkommen här, det ska han veta, men du måste förstå att se sin dotter så ledsen är det värsta som kan hända en mamma * Jag visade Justin smset, han kollade på mig och nickade, vi gick ifrån mitten av filmen, flickorna vinkade och gav honom slängpussar, Justin gjorde tillbaka. Vi satt i bilen påväg hem '' Jag är lite nervös ärligt talat, jag har varit en sån förbannat stor idiot och så kommer jag inklampandes in och låtsas som ingenting '' jag suckar '' jag som sa åt att glömma det förflutna vilket du fortfarande inte insett, tyst bara vi skiter i det som hänt '' han ler emot mig och mimar med läpparna '' Jag älskar dig '' Jag skriker '' Och Jag älskar dig !! '' han blir rädd och börjar skratta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback