Kapitel 32 - What a surprise

Rachels Perspektiv:
'' Hej '' hör jag en bekant röst väcka mig, jag gnuggade mig i ögonen och öppnade dom, och skrek rakt ut som en vättskrämd liten flicka. '' Ta det lugnt '' det var Becca, jag hade helt och håller glömt bort att hon skulle komma idag, Hon gav mig några sekunder att vakna till sen börja jag skratta och krama om henne, dom kom lite senare på lovet, dom skulle stanna kvar här över jul och nyår, dom fick det för doms föräldrar '' Så, kan jag få hålla i Drew, snälla '' börjar hon tjata det första hon gör, jag suckade med ett leende på läpparna '' ja, det är väl klart '' han låg vaken och sög på nappen och kollade på sin nalle han fick av Regina och Justin, Jag lyfte upp honom och gav honom till Becca vi satt oss i sängen '' Va han dryg i natt ? '' Jag kollade på henne med en sömnlös blick '' hehe, ja vad ser det ut som, men det gör ingenting, jag är glad att jag behöll honom ifrån första början, Det bästa som hänt mig '' Ryan kommer in  '' Sluta prata svenska! '' vi skrattade åt att han ej förstod oss '' Okej, förlåt '' Becca kramade om Ryan och hälsade sen frågade vart Justin och Regina höll hus '' Dem är hos Justin, dom sov där inatt '' Becca flirtade till de och busvisslade, Lucas kommer inskuttandes men blev alldeles till sig när han fick syn på Drew '' men be vare mig vilken söt varelse '' Vi alla briste ut i skratt '' Och vafan skulle det där föreställa? '' frågade Ryan, Han ignorerade oss, jag gav Drew till honom, och han blev helt inne i honom, Drew öppnade ögonen och bara kollade Lucas i ögonen, '' Hej '' sa han till Drew '' Men tror du att han förstår dig eller? '' säger Becca till Lucas, '' Men kan man får njuta lite, kan inte vi skaffa en sån här också¨? '' frågade Lucas Becca medans han smekte Drews små fingrar, Becca skratta till '' Joru! kom så påbörjar vi då '',han överlämnar Drew till mig och jagar Becca, Ryan sätter sig brevid mig och vi båda kollar ner på Drew '' Det här har vi gjort bra, eller hur då hjärtat? '' säger han till mig '' Ja, det har vi verkligen, jag älskar dig '' han fnittra till '' Och jag älskar dig '' Ryan tog Drew '' Glöm inte bort att du har lovskola idag Rachel '' Jag suckade '' Jag orkar seriöst inte med första skoldagen på ett lov'' 
'' Men du måste komma ikapp, gör det för min och Drews skull '' Jag började skratta '' Okej, pappa Ryan har rätt''
Jag smög in i Reginas rum för att sno några snygga kläder till första skoldagen, men det slutade med en slapp grå tröja och en uppsatt boll och ett par svarta jeans, Ryan skulle åka iväg med Lucas och Becca, Regina och Justin så Mamma skulle vara Barnvakt åt Drew, jag pussade både Ryan och Drew och tog frukosten på vägen, Jag fick skjuts av Roe som ändå skulle till jobbet, vid skolan var det nästan tomt, jag tog upp papret jag fick av Ryan där sal numret stod, rum 22, nära Reginas, hon hade sal nummer 18, fast nu var hon ju inte ens här, Jag suckade och gick emot den stora ingången, många lärare gick runt med kaffekoppar förbi mig, när jag närmade mig sal 22 började jag jogga lite snabbt mot dörren, och tog ett djupt andetag där, när jag kom in var det bara 5 stycken där inne, vilket gjorde ännu pinsammare, '' Hej, förlåt om jag är sen, jag är ny här '' säger jag till läraren '' Ja, Rachel, hörni! dethär är Rachel, hon är ny i våran klass '' Dom som satt där var mest såna som skolkade och var badgirls och badboys, så dom intresserades inte mycket av mig föurtom en '' du som är Ryans brud va? '' säger en kille med mörkt hår och grov röst, '' Ja det är jag '' han nickade '' Grattis '' jag kollade konstigt på honom '' vadå grattis '' han släppte arbetet '' Ja! till ungen kanske '' hela klassen reagerade stort även läraren '' Jasså, har du barn ? '' frågade läraren förvånat '' Ja, Jag har barn med Ryan Butler som går i den här klassen, han heter Drew som är nu 1 vecka gammal '' En av killarna som såg nästan lite läskig ut satt förvånat '' SHIT! fan va sjukt alltså '' Jag satt mig vid första bordet och fick uppgifter av läraren direkt, jag kom igång rätt så fort,
Reginas Perspektiv:
 ''Justin vi måste hem, Becca och Lucas har kommit fram '' skriker jag in till badrummet, med tandkräm full i munnen svarade han '' Aa, jag skyndar mig '' Jag var så taggad på att få träffa dom, jag har saknat dom så mycket, Efter tio minuters väntan kom vi äntligen iväg, jag var så hisspig av mig, jag var så glad att få träffa mina två bästavänner, med ett leende på läpparna hoppar jag ur bilen och smäller igen bildörren, springer sedan in igenom dörren och skriker efter dom, när jag ser Lucas ansikte titta fram, springer jag fram och kramar om honom, jag tar tag i Becca och pussar på dom båda '' Jag är så jävla glad, fyfan vad jag har saknat er '' Dom båda skratta '' Vad kul att se er '' säger jag och bara log '' Det är kul och se dig med Reg '' säger Becca och smeker mig på kinden, '' Så vad ska vi göra? '' Dom båda tänkte starkt genom att himla med ögonen '' Ryan skjutsar ner oss till Centrum, tänkte om vi kunde käka nå god mat och umgås, Sarah skulle passa Drew '' säger  Becca, när vi hunnit kramas pussas och planerat dagen, kommer Justin in, med en seg och tröttsam min blev han helt till sig när han såg dom, han gjorde nästan likadan hälsning som jag, fast han skippade pussandet, Vi drog iväg och Ryan startade Radion på högsta volym, för att få upp stämningen började han även köra några snygga moves trots att han körde och hade ansvar för vägen, Men återgår hastigt till att fokusera på vägen, Vi börja sjunga och skratta, när vi kommer fram går vi till resturangen bakom gallerian och beställer, självklart var det Mia som serverade oss, hon som gjorde den värsta dagen i mitt liv ännu värre, hon tvekade och kollade på chefen som vifta med händerna, Justin kollade ner i bordet, och hon kollade på honom med en ledsam blick, när han kollade upp, så kollade han henne rakt i ögonen, av rädsla flög det ur henne '' Förlåt för det som hände '' Jag log mot henne med ett irriterat leende, hon klia sig i huvudet och suckade, '' Fem nacho tallrikar '' sa jag och förde beställnings boken hårt i henne famn, hon fick gråten i ögonen och gick emot köket, Lucas och Becca kollade förvånat på oss, '' Har vi missat något eller? '' frågade Becca, Justin tog på sig skulden ännu en gång '' Det var hon som misshandlade Regina, och jag åkte hem till henne och sa åt henne att hon skulle be om förlåtelse, men allt blev bara fel '' Lucas rynkade på ögonbrynet '' Har du blivit misshandlad? '' frågade han mig, Becca vände blicken mot Mia som såg vättskrämd ut där bakom disken, hon kollade med ilska i hennes ögon, vilket fick henne vända sig om '' Jag blev så arg och sårad när det där hände med Justin så hennes pojkvän skulle trösta mig vilket jag inte vela, så jag sparkade honom, och då kom hon berusad och förbannad och slog ner mig medvetslös, Och jag vela inte anmäla det trots att polisen sagt att de är ett måste, sen gick Justin dit och det slutade med bråk mellan hennes pojkvän och han '' Lucas skaka på huvudet '' Det här stället har blivit så dramatiskt '' Vi alla började skratta, '' Nog snackat om det, nu ska vi umgås och glömma det förflutna, iallafall det dåliga '' sa jag och dom alla nickade, Justin kysste mig på pannan. Jag kollade ännu en gång in på Mia, Chefen var hennes far, och han stod och skällde på henne, vilket fick mig få dåligt samvete, jag ruska till på huvudet och återgick till min prat bubbla med mina vänner, Becca drog fram fingret och visade ringen, då jag gjorde detsamma, stämningen förstörs då av att Ryans mobil ringer, '' Hej älskling! hur går det? '' hör jag ryan säga med ett leendet '' Redan, men kom till Taco Resturangen då , vi är där '' sa ryan, '' bra älskar dig hejdå '' 
'' Rachel kommer, hon slutade tidigare idag tydligen, ''  när jag tittar ut genom fönstret ser jag då Melinda med hennes nya kille Liam, han var verkligen gammal, men hon såg lycklig ut, jag knackade på rutan och vinkade, hon gick in på tacobaren och kom fram och krama mig ryan och justin och hälsade Becca, men däremot hälsade dramatiskt på Lucas, '' Hej, lucas '' sa hon '' Hej Mel '' 
'' Så, här är Liam, Liam dethär är  Regina, Ryan, Justin, Lucas, och Becca? va det så du hette? '' Hon nickade mot Melinda, Jag hälsade på honom, och han såg väldigt bra ut på nära håll, '' så vart ska ni då? ''  frågade Justin Melinda '' Vi ska titta runt lite bara, han kom hit idag, så vi vet inte riktigt än,'' sa Melinda medans hon höll hans hand '' Vänta? Justin Bieber va? '' Justin skrattade till och nickade '' Oh! du skojar, förlåt för att jag inte såg, min lilla syster är ju ett stort fan så man vet ju en hel del '' sa han och skratta, '' Haha, jaha, vad roligt, hälsa henne ifrån mig '' vi alla börja fejka en bieber fever attack, Liam började skratta '' Det ska jag '' Man såg på Justin att han tyckte Liam var trevlig, vilket är bra eftersom det är min bästaväns pojkvän, eller ja snart så iallafall. '' Men vi ska gå vidare nu, vi kan väl ses nån dag och hitta på något nu när Becca och Lucas är här? '' frågade Melinda, Becca log mot henne för att hon mindes henne namn denna gång, alla nickade, när dom går kommer även Rachel inklampandes, och trycker in sig brevid Ryan, '' Dina klasskompisar är ju dumma i huvudet, snacka om att få något gjort, när dom fick mig efter mycket tjat berätta om förlossningen '' Vi reagerade stort '' Haha, va? du skojar med mig ? '' säger jag, '' Nej, dom brydde sig alldeles för mycket helt enkelt, och för att jag tog ett djupt andetag bad läraren smith mig gå hem och vila, snälla någon jag har inte varit med om en olycka eller är döende, jag har fött ett barn, vilket är helt normalt '' hon fick oss alla på bra humör, när Ryans tallrik kom till bordet tog hon för sig, '' Åh vad gullig du är Ryan '' han suckade '' Ja, ät du ! '' 
____________________________________________________________________________________________
Kort och tråkigt kapitel, men jag orkar inte, jag har så mycket annat, jag ligger efter i skolan och shit, men jag kommer med längre och roligare kapitel snart :) 
 
 
 

Kommentarer
anonym säger:

Vf gör du inte fler kapitel?

2013-02-15 | 23:40:56
Laura säger:

ja varför gör du inte fler kapitel ???

Svar: känner ingen ork men har börjat på en ny, har fått hjärnsläpp på denna, men läs min nya http://biiebstories.blogg.se/
Zmackie

2013-02-26 | 21:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback